Marketingové stratégie využívajú podniky na propagáciu svojich produktov a služieb. Poďme sa pozrieť na správnu definíciu.
Definícia marketingovej stratégie
Marketingovú stratégiu využívajú rôzne spoločnosti na spoluprácu so svojimi spotrebiteľmi. Používa sa tiež na informovanie zákazníkov o vlastnostiach, špecifikáciách a výhodách produktov spoločnosti. V podstate sa zameriava na povzbudenie cieľovej skupiny, aby kupovala tieto špecifické produkty a služby. Marketingové stratégie môžu byť úplne inovatívne alebo to môžu byť predtým vyskúšané alebo testované.
Efektívne marketingové stratégie pomáhajú presadiť sa v konkurencii.
Marketingové stratégie môžu byť úplne inovatívne alebo to môžu byť predtým vyskúšané alebo testované stratégie.
Body na zamyslenie pre marketing
K dispozícii sú rôzne typy marketingových stratégií. Musíte si vybrať jeden podľa požiadaviek vašej firmy. Pred výberom správnej marketingovej stratégie pre vaše podnikanie zvážte nasledujúce body.
1. Definujte cieľovky
Definovanie cieľovky je hlavným a nevyhnutným krokom pri výbere vašej marketingovej stratégie. Poskytuje správne demografické údaje, ktoré vám pomôžu pri výbere najvhodnejšieho marketingového plánu pre vaše podnikanie.
2. Otestujte svoje publikum
Vytvorte hypotetický proces nákupu a otestujte svoje publikum. Keď poznáte nákupné správanie vašej cieľovej skupiny, môžete zvoliť vhodnejšiu marketingovú stratégiu a taktiku, napr. social kampane / reklama na facebooku.
3. Zvážte marketingové stratégie
Keď poznáte demografické údaje; ich vedomosti, postoje a správanie. Môžete si vybrať vhodnejšiu marketingovú stratégiu a taktiku.
4. Vyhodnoťte tieto stratégie
Keď ste zvážili marketingové stratégie a našli tie použiteľné. Posúďte ich, aplikujte ich a vyhodnoťte. Tento proces musí slúžiť na testovacie účely a musí sa použiť najvhodnejšia a najproduktívnejšia stratégia.
Typy marketingových stratégií
K dispozícii sú rôzne typy marketingových stratégií. Vyzdvihnutie marketingovej stratégie zahŕňa analýzu potrieb vašej firmy, vašej cieľovej skupiny a špecifikácií vašich produktov.
Dva hlavné typy marketingovej stratégie sú:
- 1. Business to business (B2B) marketing
- 2. Business to Consumer (B2C) marketing
Najbežnejšou formou marketingu je marketing medzi podnikmi a spotrebiteľmi (B2C). Poďme to preskúmať trochu viac.
Nasledujú rôzne typy dostupných marketingových stratégií.
1. Platená reklama
To zahŕňa viacero prístupov k marketingu. Zahŕňa tradičné prístupy, ako sú televízna reklama a print. Jedným z najznámejších marketingových prístupov je internetový marketing. Zahŕňa rôzne metódy, ako je PPC (Pay per click), social ads a ďalšie.
2. Vzťahový marketing
Tento typ marketingu je v podstate zameraný na budovanie zákazníkov. Posilnenie existujúcich vzťahov so zákazníkmi a zlepšenie lojality zákazníkov.
3. Tichý marketing
Tento typ marketingovej stratégie sa zameriava na marketing produktu, zatiaľ čo zákazníci o marketingovej stratégii ani nevedia. Je tiež známy ako stealth marketing – patria sem aj influenceri, ktorí nepriznajú, že ide o platené spolupráce.
4. Hodnotenia a ústne podanie
Úplne závisí od toho, aký dojem na ľudí zanecháte. Je to tradične najdôležitejší typ marketingovej stratégie. Byť vypočutý je vo svete podnikania dôležité. Keď zákazníkom poskytujete kvalitné služby, je pravdepodobné, že ich bude šíriť.
5. Internetový marketing
Je tiež známy ako online marketing. Zvyčajne sa to deje cez internet. Všetky marketingové položky sú zdieľané na internete a propagované na rôznych platformách viacerými spôsobmi. Medzi najlepšie marketingové agentúry patrí wooacademy marketingová agentúra Bratislava
6. Sales marketing
Predaj je obzvlášť náročná práca. Dokonca aj pre najväčších maloobchodníkov je predaj vždy ťažký, najmä ak existujú ciele s vysokým objemom. S novými marketingovými stratégiami však predaj nie je taký ťažký, ako bol. V sales marketingu maloobchodníci povzbudzujú zákazníkov, aby nakupovali pomocou nákupných kupónov, zliav a veľkých akcií. Zvyšuje šance na predaj a motivuje cieľové publikum k nákupu propagovaných produktov.
7. Marketing diverzity
Zabezpečuje rôznorodé publikum prispôsobením a integráciou rôznych marketingových stratégií. Zahŕňa rôzne aspekty, ako je kultúra, presvedčenie, postoje, názory a iné špecifické potreby.
Na záver
Marketingové stratégie výrazne uľahčili propagáciu produktov a služieb. Tiež obmedzujú stratégiu na cieľové publikum, čím zabezpečujú správny rozvoj podnikania.